Wiadomości

„Z pralką mi do twarzy”, czyli kontrowersyjna kampania społeczna Młodzieży Wszechpolskiej

„Z pralką mi do twarzy” to nowy projekt działaczy Młodzieży Wszechpolskiej, którzy postanowili przypomnieć kobietom o wartościach takich jak dom, rodzina i potomstwo. Pralka nawiązuje do programowania, bowiem – jak podaje GUS – to właśnie programistki najrzadziej decydują się na macierzyństwo.

Historia dwóch kobiet w podobnym wieku

Organizacja stworzyła spot, którego głównymi bohaterkami są dwie młode Polki w wieku około 25-30 lat. Pierwsza z nich pracuje jako programistka w dużej korporacji. Ma wielu znajomych, jednak gdy przychodzi wieczór, wraca do pustego mieszkania i płacze.

Druga natomiast to spełniona matka i żona. Mimo że w dzień musi ciężko pracować (w tym właśnie zaprogramować tytułową pralkę), gdy przychodzi wieczór, spędza piękne chwile u boku swojego kochającego męża i uroczych dzieci.

Na końcu lektor zadaje pytanie do widza „A Ty, jakie życie wybierasz?”

Kampania ma pomóc w walce z niżem demograficznym

Pomysłodawcy zdają sobie sprawę, że ich przekaz może być bolesny, szczególnie dla młodych singielek. – Doskonale wiemy, że nasza kampania nie jest łatwa – tłumaczy Ziemowit Przebitkowski, prezes MW. – Ma wywoływać emocje i skłaniać do refleksji. Młode kobiety, szczególnie programistki coraz częściej przedkładają karierę zawodową nad szczęście osobiste. Nasza kampania ma pokazać, że nie tędy droga i przypomnieć o wartościach takich jak dom, rodzina i miłość – dodaje.

Pomysł spodobał się także członkom partii rządzącej. – Mimo że 500+ znacznie przyczyniło się do zwiększenia wskaźnika dzietności w naszym kraju, będziemy wspierać takie inicjatywy – zapewnia Antoni Macierewicz. – Miejsce kobiety jest przecież w domu, a nie przed komputerem – tłumaczy.

Spot będzie można obejrzeć na YouTube, a jego premiera została przewidziana na 29 lutego 2019.

_____________

Jestem Junior IT Rekruterem i mam specyficzne poczucie humoru. Ta historia została zmyślona, ale nigdy nie wiesz, kiedy stanie się prawdą…